Facebook Image Map

12 Şubat 2012 Pazar

Kızamık Şekerli Etimek Tatlısı



Serbeti icin Malzemeler:
1 paket etimek
1,5 su bardagi seker
2 su bardagi su
Biraz kizamik sekeri

Not;Kızamık şekerini aktardan temin edebilirsiniz.

Muhallebi malzemesi:
1 su bardagı toz seker
1 su bardagı + 1 kasık un
1 litre sut
50 gr margarin
1 vanilya
Uzeri icin :
1 paket krem santi
1,5 su bardagı sut

Hazırlanışı:
Önce serbeti hazırlıyoruz.Bir tencereye sekeri suyu ve kızamik sekerini koyup kaynatıyoruz.



Borcama etimekleri dizip atesten alınıp biraz bekletilen serbeti döküyoruz.Baska bir tencerede muhallebiyi hazırlıyoruz.Tüm malzemeleri karıstırarak pisiriyoruz.Muhallebiyi etimeklerin üzerine döküp soğumaya bırakıyoruz.




Süt ile kremsantiyi cırpıp buzdolabında sogumasini bekliyoruz.Muhallebi soğuduktan sonra uzerine kremsantiyi de ekliyoruz.Fındık,ceviz, antep fistigi veya mevsim meyveleriyle ile suslüyoruz .Tatlımızı 1 gece buzdolabında beklettikten sonra servis'e sunuyoruz. Afiyet olsun

5 yorum:

  1. Wooooow harika görünüyor

    YanıtlaSil
  2. Kızamık şekeri ilk defa duydum. ya bu konularda çok cahilim. Çok güzel ve detaylı anlatmışsınız. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar değişik bir tarifmiş.Çok güzel ve lezzetli görünüyor ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım tariflerine bakarken buldum bayıldım şerbeti renklendirmeye çok hoş bizim evde en sık tüketilen tatlıdır ben şekerini yakarım karamelize ederdim şimdi kırmızık yapacağım teşekkürler can sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yakmayı hiç beceremiyorum:(
      Böylede çok lezzetli oluyor
      Çok teşekkür ederim
      Sevgiler:)

      Sil

Blogger veya Gmail hesabı bulunmayan ancak yorum bırakmak isteyen değerli ziyaretçilerim aşağıda bulunan "yorumlama biçimi" kutucuğunu "Anonim" ayarına getirmeleri yeterli olacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...