Facebook Image Map

13 Mayıs 2014 Salı

Elmalı Kurabiye




Elma zamanı bittiğinde elmalı kurabiye tarifi yayınlıyorum:)
Artık her meyveyi neredeyse her mevsim bulabiliyoruz bu durumun verdiği güvenle bu güzel tarifi sizlerle paylaşıyorum
Bu kurabiyeyi bir gün bize hasta ziyaretine gelen Nimet abla yapıp getirmişti yediğimde tadına bayılmıştım,bu nasıl bir elmalı kurabiye demiştim
Geçenlerde tarifi alıp denedim tarif 40 yıllık bir tarif kurabiye harika oldu
Günümde arkadaşlarıma yaptım onlardan da tam not aldı
Çok pratik ve lezzetli bir elmalı kurabiye tarifi sizlerle

Malzemeler;
1 paket eritilmiş margarin
Yarım su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı şeker
Alabildiğince Un

İç harcı için ;
4 adet elma
4 yemek kaşığı şeker
1 çay bardağı kırılmış ceviz
1 çay kaşığı tarçın

Hazırlanışı;
Önce iç harcı hazırlamakla başlayalım
Elmalar soyulur ve rendelenir.Bir tavaya alınır.
Şeker eklenerek pişirilmeye başlanır.5 dakika kadar pişirilir
Pişen iç harca kırılmış ceviz ve tarçın eklenir 1-2 dakika pişirilip.
Ocaktan alınır soğumaya bırakılır.

Kurabiye hamuru için eritilmiş margarin, sıvıyağ, yoğurt ve şeker yoğurma kabına alınır.
Yavaş yavaş un ve kabartma tozu  eklenir.Yoğurma işlemine başlanır
Kulak memesinden daha yumuşak bir hamur elde etmemiz gerek bunun için un kontrollu ilave edilir
Hamurumuz baya yumuşak ama şekil verilecek kıvama gelince
Merdane yardımıyla açılır
Çay bardağıyla yardımıyla yuvarlaklar halinde şekil verilir.
Yağlı kağıt serilmiş tepsiye ilk kat konur üzerine iç harçdan eklenir ve üzeri 2. kat yuvarlakla kapatılır
Çatal yardımıyla kenarlarına  bastırarak şekil verilir
170 derece ısıtılmış fırında 15 -20 dakika kontrol ederek pişirilir
Afiyet olsun :)

11 yorum:

  1. Ellerine sağlık en sevdiğim kurabiye tarifidir bu sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. hımmm.çok severim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. KURABİYELERİN KRALİÇESİ,BENCE..BAYILIRIM.ELLERİNE SAĞLIK CANIM..

    YanıtlaSil
  4. işte buuuu:) diyebilirim çok sevdiğim bir lezzet ellerinize sağlık
    sizi takipteyim bende sizi beklerim

    YanıtlaSil
  5. Bu kurbişler çocukluğumdan beri bayıldığım yemelere doyamadığım mutluluk kaynaklarımdandır…
    Okuldan eve geldiğimde ilk işim mutfakta anneciğimin ne pişirdiğine bakmak olurdu …
    Mutfakta kek yada elmalı kurbiş olduğunda keyfime diyecek yoktu ha bir de anne kurabiyesi…
    Apartmanımızın kapısından kokusunu alırdım annemin yaptıklarının ki biz 3 .katta otururduk…
    Ahhh pumpilim ahhh bu şekilde de güzel ve pratik bir kurbiş olmuş…
    Bak çocukluğuma götürüp getirdin beni bir tarifle canım benim…
    Ellerine sağlık öpüyorum seni…
    Sevgiler tatlım...

    YanıtlaSil
  6. hala margarin mi kullanıyosunuz yaw?

    YanıtlaSil
  7. elmalı kurabiye en çok seviğim kurabiyedir ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık çok güzeller çok sevdiğim bir kurabiye çeşididir elmalı kurabiye

    YanıtlaSil
  9. hala margarin mi kullanıyorsunuz,oysa biz kanola yağı kullanıyoruz. (!!!???)
    istersem borik asit kullanırım kime ne..
    **
    kokusunda çocukluğum olan kurabiye. kesin üç tane yerim,sonrasını ben bile hatırlamam :)))

    ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  10. Eski tariflerin yerini modern tarifler asla tutmuyor, ben hala annemin eski tarif defterlerini karıştırıyorum :)eline sağlık canım nefis görünüyor.

    YanıtlaSil

Blogger veya Gmail hesabı bulunmayan ancak yorum bırakmak isteyen değerli ziyaretçilerim aşağıda bulunan "yorumlama biçimi" kutucuğunu "Anonim" ayarına getirmeleri yeterli olacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...