Facebook Image Map

24 Eylül 2012 Pazartesi

Yufka Kebabı





Ramazan ayında değişik ana yemek tarifleri aradımi Oktay Ustanın kitabından denediğim ve beğendiğim, güzel bir tarifti, oldukça doyurucu bir ana yemek yanında pilava gerek bence oldukça da pratik.Hem misafir ağırlarken hemde akşam yemeklerinizde fazla çeşit olmasın az olsun öz olsun dediğiniz zamanlarda yapabilceğiniz kolay ve doyurucu bir tarif.

Malzemeler;

300 Gr. Kuzu,dana  Eti
3 Soğan
3 Patates
3 Yeşil Biber
3 Domates
1 Kırmızı Biber
1 Su B. Bezelye
1 Tutam Maydanoz
Tuz
Karabiber
Kekik
2 Yufka
1 Yumurta







Hazırlanışı :
Kuzu etini küçük küçük doğrayın. Sıvıyağ döktüğünüz tencereye eti alın ve
kavurun. Soğanları ve biberleri doğrayın.Etler kavrulunca soğanları ve ardından
biberleri atın. Patatesleri soyun ve küp küp doğrayarak sıvıyağda kızartın.
Domatesleri küp küp doğrayın. Bezelyeyi tencereye alın. Sonra
domatesleri ilave edin. Kızarmış patatesi de etin tenceresine ekleyin.
Baharatlarını dökün. Altını kapattıktan sonra doğranmış maydanozu koyun.
Soğumaya bırakın.
Yufkaları 4e bölün. Yuvarlak bir kaseye bir parça yufkayı koyun. Kenarlarını içine
doğru alın. Kepçeyle etli harçtan koyun. Ve yufkayla üzerini kapatın.Kaseyi yağlanmış
fırın tepsisine ters çevirin.Üzerine yumurta sarısı sürüp 180 derecede ısıtılmış fırında
pişirin.Afiyet olsun.












8 yorum:

  1. Oktay Ustanın kitabında gördüm göreli aklımın bir köşesinde durur yufka kebabı:)
    Senden de tam not aldığına göre, artık deneme vakti gelmiş demektir:)
    Ellerine sağlık canım.
    Şifa olsun.
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  2. yufka kebabını ilk defa duyuyorum mutlaka deneyeceğim ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende Oktay Ustanın kitabından buldum tarifi oldukçada güzel oldu,teşekkürler:)

      Sil
  3. Merhabalar ne süslü ve keyifli bir blogunuz var,bayıldım..Yufka kebabını bende denemek istiyordum,iyi oldu..Tarifinizden yararlanırım artık.ellerinize sağlık..Sizi takibe aldım,tanışmaya banada beklerim..Sevgiler nurşen..nurlumutfakta.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,çok teşekkür ederim güzel yorumunuz beni çok mutlu etti.
      Bende takipçinizim artık. Sevgiler:)

      Sil
  4. :) canım bak valla billa almadık sandalyenizi :)) artık herşeyinizi okadar çok aldıkki sibelimle taaa ilerlerden sandalye getirmiştik. Tanıştığıma memnun oldum bu arada sevgiler,

    YanıtlaSil
  5. :)tamam alsanızda sorun değil:)
    Bende çok memnun oldum tanıştığımıza:)
    Tekrar görüşmek dileğiyle

    YanıtlaSil

Blogger veya Gmail hesabı bulunmayan ancak yorum bırakmak isteyen değerli ziyaretçilerim aşağıda bulunan "yorumlama biçimi" kutucuğunu "Anonim" ayarına getirmeleri yeterli olacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...