Facebook Image Map

11 Mart 2012 Pazar

Venedik Poğaçası (Havuçlu-dereotlu poğaça)


Malzemeler;
Yarım paket margarin
Yarım demet dereotu
1 adet havuç
1 şeker kaşığı tuz
1 çay kaşığı kabartma tozu
Alabildiği kadar un(yaklaşık 3 su bardağı un aldı)
Üzeri için yumurta sarısı

Not;Bu ölçülerde yaklaşık 24 tane poğaça çıktı.Daha fazla elde etmek isterseniz ölçüyü 2 katına çıkarabilirsiniz.Gelicek misafir sayınıza göre.

Hazırlanışı;Dereotumuzu ince ince doğruyoruz,Havuçu rendeliyoruz.Oda sıcaklığında ki margarinimizi,un tuz, ve kabartma tozunu bir büyük kasede yoğuruyoruz.Hamurumuz kulak memesi kıvamına gelene kadar un ilave ederek yoğuruyoruz.


Hazırladığımız hamura yuvarlak şekiller vererek fırın tepsimize dizip,yumarta sarısı sürdüğümüz poğaçalarımızı 180 derecelik fırında kontrol ederek 15-20 dakika pişiriyoruz.

11 yorum:

  1. Çok severim ben bu poğaçayı, eski iş yerimin yanındaki pastahaneden alırdım hep. O işten ayrılınca yiyemez olmuştum. Nedense evde yapmak hiç aklıma gelmemişti. Tarifini vermen çok iyi oldu tatlım. En kısa zamanda yapacağım inşallah. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Çok mutlu oldum şimdi:)Bende çok sevdim, dereotunu çok yakıştırıyorum poğaçaya havuçda ekleyince gerçekten enfes oldu.Teşekkür ederim,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. Dereotlu poğaçayı ben de çok severim, güzel bir aroma veriyor, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Sinifi gectiler emeklerinize saglik hersey guzel bir uyum icerisinde tebrikler ilnurrr

    YanıtlaSil
  5. bayılırım dereotlu poğaçaya,ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde çok sevdiğim bir poğaça
      Çok teşekkür ederim
      Sevgiler:)

      Sil
  6. Havuç ve dereotu birarada üstelikde hamura katılıyor. Ee ben bunu acilen denemeliyim o zmn. Çook güzel bir tarif.

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlık sizi izlemeye aldım benim bloğumada beklerim bloğunuzu çok beğendim sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Kaleminize sağlık, ben hiç denememiştim. Sizin tarifinizi aynen uyguladım. Gerçekten enfes oldu. Yanında çay da ikram edilince çok makbule geçti. Lezzetli günler dileği ile sağlıcakla kalın. Recep Uysalerler

    YanıtlaSil

Blogger veya Gmail hesabı bulunmayan ancak yorum bırakmak isteyen değerli ziyaretçilerim aşağıda bulunan "yorumlama biçimi" kutucuğunu "Anonim" ayarına getirmeleri yeterli olacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...