Facebook Image Map

6 Mart 2012 Salı

Un kurabiyesi:)


Çok uzun zamandır kurabiye yapmıyodum diyebilirim.3-4 yıl olmuştur.Evde ne zaman tatlı bişey yapalım desem annem un kurabiyesi yapalım der,ben de her seferinde yok başka bişey yapalım derdim:)Geçenlerde kuzenim yaptığı bu kurabiyeleri yiyince en yakın zamanda yapmalıyım dedim ve yaptım.Yoğurma işlemiyle pek barışık olmadığım için,yoğurulcak şeylerden kaçırıyorum sanırım.Çok lezzetli bir kurabiye oldu.Aslında hepimizin bildiği bir tarif bence denenmeye değer.Güzel kurabiyemizin tarifine geçelim...

Malzemeler;
1 paket margarin
4 yemek kaşığı pudra şekeri
Alabildiğince un
1 paket vanilya
Arzuya göre,damla çikolata,fınfık,ceviz,badem.
Ben fındık ve ceviz kullandım.Evde ne varsa zenginleştirmek için ekleyebilirisiniz bence.

Hazırlanışı;
Oda sıcaklığındaki margarinimizle pudra şekerini yoğuruyoruz,ardından alabildiğince un ilave ediyoruz.Bence unu yavaş yavaş ilave etmekte fayda var.Klişe olan kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz.Hamuru ikiye ayırdım bir kısmına fındık bir kısmına ceviz ekleyip şekiller verdip fırın tepsisine dizdim.


180 derece lik fırında yaklaşık 15-20 dakika pişirdim.Kontrol ederek pişirmeli.Her fırının pişirme süresi farklı çünkü.Mazallah kurabiyelerimiz yanar.


 Bir kasede 2 yemek kaşığı pudra şekeri ile 1 tatlı kaşığı tarçını karıştıyoruz.Fırından aldığımız sıcacık kurabiyelerimizi bu karışıma bulayıp servis tabağımıza yerleştiyoruz.Afiyet olsun..

11 yorum:

  1. ellerinize sağlık en sevdiğim kurabiyedir,mutlu günler..

    YanıtlaSil
  2. ohh canım mis gibi kokusu bana geldi
    aldım bi tane
    :)))
    muhabbetle kal
    :))

    YanıtlaSil
  3. ::)))afiyet bal şeker olsun:)

    YanıtlaSil
  4. Bloğuma bıraktığın değerli ve çok cici yorumun için teşekkür ederim arkadaşım..
    Kurabiyelerinde nefis olmuş ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Hergün yeni bir tarifle bizleri bilgilendiriyorsunuz.
    Teşekkürler Pumpili hanım..

    YanıtlaSil
  6. Çok sevimli bir blog :) tanıdığıma sevindim. Kurabiyeler de harika...

    YanıtlaSil
  7. Güzel yorumlar için hepinize teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  8. Nefis kurabiyeler. Ellerine sağlık tatlım. Sevgiler...

    YanıtlaSil

Blogger veya Gmail hesabı bulunmayan ancak yorum bırakmak isteyen değerli ziyaretçilerim aşağıda bulunan "yorumlama biçimi" kutucuğunu "Anonim" ayarına getirmeleri yeterli olacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...