Facebook Image Map

13 Şubat 2013 Çarşamba

Buz Böreği

Zamanla yarıştığım günlerin saatlerin yetmediği bir dönemdeyim,malum çalışınca 2 gün size ait o 2 güne neyi sığdırcaksınız. Kendinizemi vakit ayırcaksınız, ailenizemi, kuzenlerinizemi arkdaşlarınızamı hepsini yapmaya çalışıyorum ama olan bana oluyor:) Dinlenmeden geçirilen günler ,mutfağa girmeye fırsatım olmuyor,olduğundada hep bir yetiştirme çabası bu böreği 3. yapışım pişmiş halini ancak resimleyebildim
Son zamanlardaki favori böreğimiz buz böreği; bayanların çoğu zaman  ansızın misafir geldiğinde hazır birşeyler olsun diye buzluğa mutlaka birşeyler hazırlayıp koyar.Tarifin sahibi Nesrin Yengemiz kendisi hamurişleri konusunda bir ekol, bazı bayanlar  yemek yaparken gerçekten çok özenir çok lezzetli yemekler yapar ancak gözardı edilmemesi gereken bir gerçek varki el lezzeti .Benim çevremde bolca  böyle insanlar var.Nesrin yenge'de bu kişilerden biri:)Sıkça Nesrin yengenin tariflerinden faydalanıp sizlerle paylaşıcam :)



Malzemeler;
6 Adet yufka
yarım kg ıspanak
1 adet havuç
1 adet soğan
1 su bardağı süt
Yarım çay bardağı zeytinyağı
Susam,tuz kırmızı biber





Hazırlanışı;
Soğanalar kü küp doğranır ayçicek yağında sotelenir.Yıkanmış doğranmış ıspanaklar ve rendelenmiş havuç,tuz,kırmızı biber ilave edilir 10 dakika pişirilir.
Yufkalarımızı masaya serip üzerine süt ve zeytinyağını  karışımını her yufkaya fırça yardımıyla sürüyoruz.Yufkaları 2 kat olucak şekilde  hazırlayıp  istediğimiz ölçüde kesiyoruz. Ben 12 parça şeklinde kestim.Resimlerdeki gibi  iç malzemesini koyup sarıyoruz.
Sardığımız börekleri buzdolabına poşetine çok sıkışık olmayacak şekilde koyup,.Buzlukta 1 gün bekletiyoruz.Buzluktan çıkardığımız börekleri sudan geçirip,yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine diziyoruz.

Üzerlerine yumurta sarısı sürdüğümüz börekleri fırına verip pişiriyoruz.
Afiyet olsun.


*** Böreğimizin püf noktası buzluktan çıkardıktan sonra sudan geçirmek.Çıtır çıtır olmasını sağlıyor

29 yorum:

  1. elinize sağlık yine nefis olmuşş :)

    YanıtlaSil
  2. bu börek çıtır çıtır oluyor...
    ben çok seviyorum...
    canım ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hem pratik hem çıtır çıtır lezzetli
      Çok teşekkür ederim ,sevgiler:)

      Sil
  3. Daha önce hiç duymamıştım böyle bir börek. Çıtır çıtır demişsiniz ya valla nasıl canım çekti. Ellerinize sağlık. Nesrin Hanıma da selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyin mutlaka çok basit ama çok lezzetli özellikle benim gibi çıtır çıtır börek sevenlerdenseniz:)
      Çok teşekkürler,sevgiler,selamlar:)

      Sil
  4. Eline sağlık harika olmuş:) SEVGİLER

    YanıtlaSil
  5. Denemeye değer,buzlukta bekleyebilen yiyecekler favorim ne pratik oluyor ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle denemeye değer,kurtarıcı hemde ne kurtarıcı:)

      Sil
  6. Çok pratik.çokta lezzetli oluyor buzluk böreği..çıtır,çıtır..ellerine sağlık canım..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum hem pratik hem lezzetli
      Çok teşekkür ederim:)
      Sevgiler

      Sil
  7. ellerine sağlık canım:)
    haklısın bazen 24 saat yetmiyor:))
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Nefis bir börek, hem pratik hem leziz. Ellerinize sağlık olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Ellerin dert görmesin.Çok severim yufkanın her halini.Bu tarifi denemedim hiç.Denemek isterim.Blogun çok güzel ve detaylı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederimmmm:)
      Çok mutlu oldum bu güzel yoruma
      Denenmeye değer bir tarif çok basit ve pratik

      Sil
  10. Blogunuz cok guzel surin ismide oyle..acele gelip gidiyorum tekrar ugrayacagim..sevgiler:))

    YanıtlaSil
  11. merhabalar,ellerinize sağlık.Blogunuzun yeni izleyicisiyim kendi mutfağımada beklerim sevgiler.
    http://gizemselmutfak.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Hoşgeldiniz bloğuma
      Teşekkür ederim sevgiler

      Sil
  12. Tarifinizin tam tersini ben yapıyordum,önce buzlu su,sonra deepfreeze.Ama sizinki daha pratik geldi,deneyeceğim.Blogunuzu daha önce galiba ziyaret etmemişim,geriye dönüp diğer tariflerinize de bakacağım.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pratik bir tarif denemenizi tavsiye ederim
      Herzaman beklerim ziyarete
      Teşekkür ederim,sevgiler:)

      Sil
  13. Börekler enfes görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Nefis bir börek ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  15. hımmm
    değişik ve güzel görünüyo denemeliyim :)
    tşkler tarif için arkdşım
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede denemelisiniz:)
      Rica ederim ben teşekkür ederim ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için
      Sevgiler:)

      Sil

Blogger veya Gmail hesabı bulunmayan ancak yorum bırakmak isteyen değerli ziyaretçilerim aşağıda bulunan "yorumlama biçimi" kutucuğunu "Anonim" ayarına getirmeleri yeterli olacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...